Limonlu Su İçmenin Faydaları

Sabahları kalkınca içilen limonlu su (ya da şekersiz limonata) sindirim sistemini hızla uyandırıyor ve tüm bedeniniz için onlarca fayda sağlıyor.
Limonun suyuna ekleyeceğiniz su ılık olmalı. Her gün mutlaka bir bardak limonlu su için.

Limonlu Su içmeniz için 10 sebep - Limonlu Su İçmenin Yararları


  •  Solunumla ilgili sorunları azaltır: Ilık limonlu su göğüs enfeksiyonlarından kurtulmanıza yardım eder ve rahatsız edici öksürükleri keser. Astımı ve alerjisi olan insanlara da faydalı olduğu düşünülüyor.

  • Sakin tutar: C vitamini aklınızı ve vücudunuzu strese maruz bıraktığınızda ilk olarak yoksun kaldığınız şeylerden biridir. Daha önce de belirtildiği gibi limon C vitaminiyle doludur.

    limonun faydaları
  • Kilo vermeye yardımcı olur: Açlık hissi ile mücadele etmeye yardım eden pektin lifi limonda bol miktarda bulunur. Daha alkali bir beslenmeye sahip kişilerin daha hızlı kilo verdiği de bilinmektedir.

  • Sindirime yardım eder: Limonlu su istenmeyen maddelerin vücuttan atılmasına yardım eder. Karaciğerin sindirim için gerekli bir asit olan safra üretimini destekler. Etkili sindirim mide ekşimesini ve kabızlığı azaltır.

  • Bağışıklık sisteminizi destekler: Limonda bol miktarda bulunan C vitamini soğuk havalarla savaşmanızı sağlar. Beyin ve sinir sistemi fonksiyonlarını uyaran potasyum bakımından zengindir. Potasyum aynı zamanda kan basıncını kontrol altında tutmaya yardım eder.

  • pH değerini dengeler: Her gün limonlu su içerseniz vücudunuzun toplam asitlilik oranını düşürürsünüz. Limon en alkali gıdalardandır. Evet, limonda sitrik asit bulunur ancak sindirildiğinde asitlilik yaratmaz.


  • İdrar söktürür: Limon vücuttan idrar çıkışını artırır. Bu da vücudun temizlenmesine yardım eder. Böylelikle toksinler daha hızlı atıldığından idrar yolu daha sağlıklı kalır.

  • Cildi temizler: İçindeki C vitamini kırşıklıkları ve lekeleri azaltır. Limon kandaki toksinleri temizler. Bu, cildin de temiz kalmasına yardım eder. Aslında görünürlüklerini azaltmak için doğrudan yara izlerine de uygulanabilir.

  • Nefesi tazeler: Yalnızca bu da değil. Diş ağrısı ve diş eti iltahabının iyileşmesine yardım eder. Sitrik asit diş minesini zedeleyebileceğinden bunu gözlemlemelisiniz. Kabul ediyorum, bu konuda biraz endişeliyim.

  • Kahve alışkanlığından kurtulmanızı sağlar: Sabah bir bardak limonlu su içtikten sonra canım kahve istemiyor. Bu garip ama nedenini açıklayamayacağım. Yalnızca söylüyorum.


Merak edilen tek konu limon suyunun neden ılık içileceğidir. Söylenen soğuk suyun muhtemelen vücut için bir şok ya da stres etkeni olduğu. Vücudumuzun soğuk ya da çok sıcak suyu sindirmesi oldukça fazla enerji gerektiriyor. BluePrint arınma programını hazırlayanlara suya ne kadar limon koyulmasını önerdiklerini sordum. Yalnızca limonun 1/8’i kadar olmasını önerdiler.

İpucu: Ilık limonlu suyunuzu içinde çay ve kahve lekeleri olan fincanlarınızdan için. Lekenin çıkmasını sağlayacaktır. Kullandığınız limonun kabukları ile çöp kutunuzu silerek kokusunu güzelleştirebilirsiniz.

Kaynak: Health & Weight Loss 

1 yorum:

  1. Hem güzel hemde faydalı bir yazı paylaştığınız için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.